2012年5月17日 星期四

初次做原味戚風蛋糕

一直都沒有很想做戚風蛋糕,因為重口味的我,對這種淡如清風吃如空氣的蛋糕興趣不大,但那


天逛烘培用品店,又手賤買了一個戚風模回來,加上海棉蛋糕很難控制得好吃,又想做瑞士卷,所


以終於有了第一次,己有多次做蛋糕經驗後,才覺得蛋糕雖然材料比較多,但比麵包真是簡單快


捷很多,戚風蛋糕在香港叫做雪芳蛋糕,當然都從英文翻過來的關係,就是從少到大在超市有賣


大概是10元有3個的嘉頓雪芳蛋糕,我家裡的人都不愛吃,我媽也是愛吃很有質感的蛋糕.


網上看了好幾個食譜,綜合了一些方法跟材料,我是8"模,用了四隻大的蛋,下次應該用5隻看看,


先加了蛋糊的糖量下去



用打蛋器攪拌一下,我的打蛋器還是小小支,沒有去特別買粗身的,因為覺得很多東西可以用機器


代替人力,所以就用回以前用來打雞蛋的.


直至摸上去糖己溶化沒有顆粒為止


把鮮奶倒進去,我因為加了香草豆夾籽的關係,所以有給他和在鮮奶中稍為煮到有點溫度又不太


熱.


鮮奶攪拌混合後加油下去攪拌再加入過篩兩至三次的麵粉下去攪拌至沒有粉粒為止


這時候打蛋白,蛋都是用冰過的,因為打蛋白一定要用冰過幾天的蛋才好打發,又加了半茶匙之前


逛烘培店時不知為什麼買的塔塔粉,原來塔塔粉是讓蛋白打得穩定的東西,沒有他很難做很好的


戚風蛋糕,也有很多人是挑戰不加,我下次都試試看不加會怎樣.


蛋白先加塔塔粉用快速打至有大氣泡,機器不要停再加入一半的砂糖,直至看到很光滑有紋路的


感覺再馬上加入另一半的砂糖多打幾下便好了,過程非常快,不能走開.


沒有幾秒鐘,糖都快來不及加,蛋白就己經要打好了,Kitchenaid確實是打奶油跟蛋白霜的能手.


先把三分之一的蛋白霜和在蛋糊裡,用攪拌器喔,用刮刀會不均勻,再把和好的麵糊倒進蛋白霜裡


一起攪拌至均勻沒有白色線條為止.



倒進蛋糕模裡,放入己預熱好的烤箱


半小時候用探針試下,沒有濕濕的便OK,因為還沒有買到倒扣架,所以用酒瓶來倒扣放涼,直至整個


模具模上去都是涼的才脫模,脫模用蛋糕刀四周刮一下便好了.


有回縮了一點


反扣出來,還不錯啊,非常簡單快捷方便.


蛋糕是軟棉棉,很細緻,濕潤,放到嘴巴幾乎馬上化開來的口感,像吃了空氣一樣,這....實在是


太簡單了,我馬上要用戚風做蛋糕底來挑戰瑞士卷喔.



材料: 8"高身戚風模,不一定要中空,但一定不能是不沾的模具


A 蛋糊


蛋黃 (大)4隻 /5隻


糖 20g


牛奶 60g


香草籽一條(可用香草精一茶匙)


植物油 60g (可以用橄欖油之類的植物油,我是用葡萄籽油,不可以用牛油) 沙拉油不建議,因為沙


拉油是菜油,油類當中最差的一種.


低筋粉 80g


鹽 1/2茶匙


B 蛋白霜


蛋白 4-5隻


塔塔粉 1/4茶匙


糖 40g


做法:


A 麵糊:


1 蛋黃加入砂糖攪拌至沒有顆粒,再加入鹽攪拌


2 香草籽加入鮮奶煮一下有點溫度便可,不用煮滾 (用香草精也可以)


3. 把鮮奶加入蛋糊裡攪拌至均勻後加入植物油攪拌均勻


4. 粉類過篩後加入蛋糊攪拌至沒有粉粒


5. 預熱烤箱至180度


B 蛋白霜


1. 把塔塔粉加入蛋白霜中打發至大氣泡


2. 砂糖分兩次加入用快速攪拌至濕性比較硬的發泡,有光澤明顯紋路而攪拌捧上帶角便OK


把1/3B加入A裡,攪拌均勻後,把A全倒進B裡攪拌均勻不見白色紋為止,倒入蛋糕模用烤箱180度


烤30分鐘,有熟後馬上倒扣放涼,直至全涼才可以脫模.


大家試試吧


6 則留言:

  1. 沒有塔塔粉用檸檬汁可以嗎? 我之前試做肉鬆=_= 失敗左呀~牛油曲奇就OK , 但係我發現我個爐唔岩焗曲奇, 受熱不均真係好影響成品, 如果我焗完發現未得可以再入爐嗎? 曲奇唔知點解, 裡面林左, 但外面係脆的=_= 黎緊端午節啦~我會試下做糉希望成功啦~=_= 我D作品失敗率幾高下~so sad~anyway~十卜你的blog ^_^
    [版主回覆06/06/2012 13:17:56]我仲未試過用檸檬汁,好多人都用檸檬汁,今日我都會試下吾用塔塔粉
    焗曲奇都要經歷過幾次失敗,出黎就算攤凍左都可以再入爐,我試過好多次囉,以為焗好攤凍會脆,結果個心仲係林,又再焗過,無問題,但吾好開太大火,要用細火,同埋唧花時,個心吾可以太厚,中間太厚就會難熟,中間林就係未熟囉,曲奇必經之路啦,我O既經驗就係,用細火D焗,寧願焗耐少少,都吾好用大火.
    粽我第一次做就成功喇,吾難,吾好咁多餡,吾好太大隻,最好包實淨D,吾可以鬆散,就一定OK,不過好難包得好睇.
    我焗曲奇都失敗過好多次架,特別係咖啡曲奇,因為佢顏色好難知有無熟,不過失敗乃成功之母,多試幾次,習慣左個爐,就會成功

    回覆刪除
  2. 係呢,我見到人地做肉鬆係用炒喎,不停咁炒,又見過肉鬆機,好像田螺車咁不停咁滾動,你用焗?

    回覆刪除
  3. 多謝你既心得分享呀,太好啦,我會繼續努力,直到成功為止^_^終於知點解個心林啦>_< 個糉今個星期先做,好期待呀,都應該ok瓜,成功我會post出黎的,hehe,我d肉鬆係焗無錯,但係係用微波爐,哈哈哈,我係網上搵家咋,貪方便麻,就係甘失敗左,你知啦,炒太多油啦,你做既蛋糕好yummy 喔,我一路睇一路肚俄,哈哈,你屋企好多猫呀,真係好幸福呀>_<(你真係好人,俾你鼓勵完,我又有動力啦)
    [版主回覆06/07/2012 00:07:23]我今日己經試左用檸檬汁吾用塔塔粉做戚風蛋糕,完全無問題,加1茶匙檸檬汁代替就OK,但蛋白霜無咁細緻,應該係同我速度控制有關,下次我會用中快中黎打.
    肉鬆以我所知,吾係用油炒,係用白鑊炒架,其實係烘,用慢火,都要炒好耐下,先將瘦肉用水煮到好似煲湯肉咁,散晒,再折散晒佢之後加埋D湯一齊煮,煮到收水,用慢火慢慢炒乾,中間加調味,炒到完全無水份,我唸要炒一個鐘以上,因為我炒花生,都要炒45分鐘先會完全熟同會脆,你可以再試下啦,用微波爐點得架
    我做曲奇都曾經心灰意冷,網上或書上D食譜都吾多掂O既,但自從今年返香港買左罐jenny's cookie,我老公好中意食之後,就立志要做好佢,唧花曲奇係要少少功夫仔架.

    回覆刪除
  4. HIHI~我要回報一下今個weekend 既進度呀! 我再挑戰饅頭 <--再失敗了, 但我唔會放棄o既, 尋晚開始了漫長既包粽之路, 我自己唔好啦預備不足, 搞到今朝ar =_= 因為得一個大煲, 要煮成2-3 hrs, 仲要悶佢個半鐘wo...你都咪話呀, 好哂時間lo =_= 我真係不眠不休甘整, 最後煮紅頭粽時已經3點幾, 我睡著左(有鬧鐘都叫唔醒), 就係甘成煲燶左 >_< 個煲可能以後都用唔番, 5555555, D粽無燶到, 因為有葉包住=_= (我寧願個煲無事, D粽燶) 因為我包之前怕唔夠葉, 又買多左2扎, 今均真係有苦自己知lo...=__= A.....總之今晚番屋企拆一隻粽睇下個味點先, 星期六我去左買蛋糕用具, 真係一個無底洞 >_< 好開心, 而家希望每個weekend都有D好作品啦~我會keep 住同你交流心得~哈哈!!!!
    [版主回覆06/11/2012 14:14:56]我係用真空煲煮粽架,總之係咁塞入去,寧願拎出黎再番煲幾次加熱,因為我係一個好無記性又好容易煮燶野O既人啊,真空煲就吾洗睇火,熱左之後無時間理佢就放過夜
    睇黎你都要用真空煲呢,而且我有兩個計時器,吾係D煲都吾夠我煮燶
    我呢個星期先會包粽,台灣粽我吾中意食啊.
    饅頭係點失敗啊? 係個皮吾平? 定吾發?? 而家呢種天時,做包子饅頭都應該好快手喎.
    我都成個冬天無包過菜肉包喇,又可以開鑼了,我D肉包都係好醜樣,所以都無影過出黎,不過味道好好食架,但要天熱個皮先發得好食.

    回覆刪除
  5. 真空煲?我真係好驚會爆炸, D聲好鬼恐怖>_<, 我同你一樣ar @_@ mo 咩記性~
    台灣粽咩味家?我未食過台灣粽ar~你會post包粽ma? ~_~ 饅頭係點失敗啊?--> *_* 我都想知, D outlook 好核突,月球甘lo*_*A....=_=
    我會再整=_=....哈哈!~菜肉包我都想整a ...真係唔夠時間使lo,
    [版主回覆06/11/2012 21:43:38]我有post過包粽,不過編錯左O係講飲講食果度,而家去番家常小菜單
    包粽子
    真空煲啊,吾係壓力煲啊,吾洗睇火果種,燜燒鍋,膳魔師果D呢,我真係吾敢用壓力煲啊,嚇都嚇死啦,仲放過夜,我唸廚房都爆炸
    台灣粽好細隻,同理裡面有花生,北部粽用熟料包落去,一D竹葉香味都無,南部粽雖然由生米用水煮,但佢地無用開邊綠豆,亦吾加五香粉,所以一D都吾香吾好食啊.
    我D包都係吾靚架,但係手功包子就係咁,饅頭要用壓面機先可以靚一靚,同埋,你記得蒸好後,吾好即刻拎起個蓋,要先開少少隙,用筷子托住,要大概5-6分鐘後先可以開蓋,咁就吾會咁凹凸不平,因為冷熱空氣相差太大個皮就會好肉酸.
    我都無計啊,不鏽鋼煲燒燶左,只有用潔而亮加鋼絲刷加熱水啦,同埋用果種白色海棉囉.

    回覆刪除
  6. 喂喂`仲有一樣野想問你ar~我隻不銹鋼煲燶左底...你知道如何搞ma?我依家心裡有條刺, 番工都諗住點補個獲*_* ....我阿媽去左旅行....俾佢知道唔知會講咩~哈哈!!!!!XDDDD~thanks!

    回覆刪除